Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Sunday 26 April 2009

Catatan Perjalanan 1

Salam peperiksaan,


Hati puas walaupun penat seharian berjalan di Pesta Buku Antarabangsa KL 09. Alhamdulillah misi KLIBF09 kali ini tercapai. Boleh dikatakan aku berjaya membeli beberapa buah novel baru seperti aku war-warkan sebelum ini dan yang lebih menggembirakan aku dapat berjumpa hampir dengan kesemua penulis kegemaran - Ust Riduan Mohd Nor, Ust Hasrizal Abd Jamil atau Saiful Islam, Faisal Tehrani, Zaid Akhtar dan penulis novel "Ayat-Ayat Cinta" dari Indonesia, Habiburrahman El-Sharazy. Dan yang paling tidak disangka-ayah, ibu dan adik kecilku turut hadir pada pameran ini. Rindu sebuah nama menjadi realiti dan ia merupakan peristiwa yang tidak disangka-sangka. Syukur padaMu ya Allah.

Bersama penulis novel Salju Sakinah-Saudara Zaid Akhtar

Memang rugi sahabat yang tidak dapat bersama pada kali ini. Maaf kalau aku terlalu berlebihan dalam hal ini namun inilah satu-satunya hobi (ketika ini dan diharapkan kekal selamanya) yang menjadi obsesi atau kegilaan anak muda ini -BUKU,BUKU dan BUKU.

Insyaallah cerita penuh tentang perjalanan harian ini akan aku tulis sedikit masa lagi. Harap anda dapat bersabar dan memberikan sedikit masa.

Aku pasti sahabat lain yang turut bersama dalam lawatan, dalam masa terdekat akan menjadikan perjalanan ini sebagai catatan peristiwa dalam blog masing-masing. Teruskan usaha kalian dalam bidang penulisan. Bagai pesanan Ust Hasrizal-istiqamah adalah kunci kepada kejayaan.

No comments:


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.