Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Thursday 9 April 2009

Silalah berkunjung....

Dalam dunia teknologi dan ICT pada hari ini, maklumat boleh diperolehi dalam pelbagai sumber. Kecanggihan yang wujud ini tidak lain dan tidak bukan adalah hasil daripada ciptaan "orang-orang bijak" yang dikurniakan akal oleh ALLAH SWT. Ini menolak dakwaan bahawa sains dan teknologi itu datangnya dari barat dan merekalah golongan yang harus 'dipuja' dan diagungkan kerana pada hakikatnya ilmu itu asalnya daripada tuhan yang satu iaitu ALLAH SWT walau apapun agama dan kepercayaan seseorang itu.

Kita sebagai umat Islam yang menjadi pengguna pula seharusnya menggunakan peluang ini dengan sebaiknya dalam apa cara sekalipun bagi memenuhi tuntutan amal (kerja) yang boleh membawa kepada keredhaan ALLAH SWT. Saya cukup tertatrik dengan perkembangan pelbagai blog-blog samada bersifat berkumpulan, organisasi atau individu yang wujud pada hari ini. Sedikit sebanyak kewujudan blog-blog seperti ini membuka ruang untuk saya menjadi lebih kritis dalam memahami sesuatu isu yang berlaku.



Kemunculan blog Mursyiul Am Parti Islam Semalaysia, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz bin Nik Mat cukup mengujakan. Secara peribadi saya menghormati beliau sebagai antara salah seorang ulama yang masyhur di Malaysia. Secara tidak langsung ia mempelbagaikan lagi kaedah dakwah beliau yang sedia ada seperti kuliah, ceramah, khutbah dan buku. Tahniah diucapkan kepada TG Nik Abdul Aziz dan kumpulan yang bertungkus-lumus mengendalikan blog beliau. Semoga dengan kewujudan blog tersebut akan menjadi suatu medan untuk menghapuskan salah faham terhadap pandangan beliau selama ini...

Saya menyesorkan anda untuk melawat blog beliau di http://www.blogtokguru.com/

1 comment:

firjani said...

thanks for the info.
ive been waitin so long to get dis news!

:)


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.