Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Tuesday 2 February 2010

Assalamualaikum WBT,
Alhamdulillah. Sebulan praktikal di UNITEN telah berlalu. Banyak pengalaman baru telah aku perolehi. Bukan sahaja dalam bidang kejuruteraan tetapi juga dalam bidang akademik. Waktu kosong diisi dengan menemani rakan ke makmal mekanik tanah untuk mendemostrasikan penggunaan alat kepada pelajar.
Harus aku akui, perbezaan antara alam kampus dan alam pekerjaan sangat ketara. Namun seperti yang aku selalu pesan kepada rakan-rakan lain jangan anggap ianya sebagai MASALAH tetapi jadikan ia suatu CABARAN agar diri didorong mencari PENYELESAIAN.


* Elaun pertama praktikal di UNITEN

Insyaallah ada lebih kurang 2 bulan lagi aku akan berada di sini. Dalam masa yang sama aku sedang mengintai peluang-peluang pekerjaan yang boleh aku mohon agar selepas tamat praktikal di UNITEN, alam pekerjaan yang sebenar dapat aku rasai. Doakan aku agar berjaya.

No comments:


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.