Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Saturday 31 May 2008

Dah hujung bulan

Begitu pantas masa berlalu. Hari ni dah 31 Mei 2008 dan esok dah masuk bulan baru dalam tahun 2008. Apa agaknya aktiviti waktu cuti kawan-kawan?? Keputusan peperiksaan pun belum diumumkan.

Bandar Baru Bangi tempat yang indah. Waktu cuti memberi kesempatan untuk saya berkunjung ke majlis ilmu terutamanya di Surau An-Nur dan Surau As-Sobah. Sekurang-kurangnya dapat menimba mutiara-mutiara ilmu yang dapat dijadikan modal untuk disampaikan semasa semester baru bermula.

Yang paling istimewa pada malam kelmarin saya berpeluang untuk bertemu dengan 'ustaz online' yag popular iaitu Ustaz Hasrizal Abdul Jamil @ Saiful Islam. Ini adalah pertama kali saya dapat bertemu secara bersemuka dan mendengar kuliah beliau setelah sekian lama hanya membaca buah fikiran melalui laman web.klik sini


Alhamdulillah beliau membawa bersama buku terbaru karangan beliau iaitu Aku Terima Nikahnya. Buku tersebut amat sukar untuk diperolehi di kedai buku. Menurut Saiful Islam buku tersebut masih belum diedarkan kerana kekurangan stok dan buku yang berada di tangan saya sudah memasuki cetakan yang kedua. Kesempatan membeli buku dan berjumpa dengan pengarangnya membolehkan saya untuk mendapatkan tandangan. Bukan apa sekadar tanda ingatan bahawa ianya satu pertemuan akibat minat yang sama - ILMU.

1 comment:

firjani said...

bandar baru bangi memang indah dan sering mengundang rindu di hati :(


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.