Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Wednesday 30 July 2008

Buat Untung

Projek keusahawan kami sudah pun bermula. Kumpulan kami menjalankan perkhidmatan mencuci kenderaan dengan nama "Cuci-cuci services". Sabtu dan Ahad lepas merupakan hari permulaan perkhidmatan kami. Kehadiran pelanggan sangat menggalakkan. Tidak kira staff, pelajar mahupun pekerja kontrak datang ke pusat mencuci kenderaan yang kami usahakan. Penat-memang penat!! Kalau di rumah biasanya mencuci sebuah kereta pun sudah terasa penat apatah lagi mencuci 24 buah kenderaan dalam sehari. Itu belum kira motorsikal. Ada juga dalam 20 buah.

Namun pendapatan yang diperolehi menghilangkan segala kepenatan. Kalau pusat mencuci kenderaan ini diusahakan berterusan rasanya memang banyak keuntungan yang akan diperolehi tapi takkan nak abaikan pelajaran. Bagi aku ini adalah sebagai salah satu pengalaman yang boleh diadaptasi dalam kehidupan sebenar. Kalau bukan sekarang pun mungkin 2 atau 3 tahun nanti. Mana tahu ada diantara rakan-rakan akan menjadi usahawan dalam bidang ini setelah habis belajar nanti. Apa pun terima kasih dan syabas aku ucapkan kepada semua yang telah menjayakan projek ini. Rupa-rupanya seronok kerja mencuci kenderaan ni, pelbagai jenis kenderaan dapat aku "pandu uji". Nissan Frontier, Mercedes, Perdana, Waja-semua ada.

Tempoh projek ada tiga hari lagi. Gandakan usaha kita. Kalau untung besar kita akan buat majlis makan. Kalau untung kecil majlis minum je la..

No comments:


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.