Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Tuesday 13 January 2009

Amanah sifat Nabi

Assalamualaikum WBT,
Alhamdulillah. Segala puji dipanjatkan ke hadrat Allah SWT. Kedatangan tahun baru hijrah 1430 dan juga tahun masihi 2009 menyaksikan tampuk kepimpinan Kelab Iqra UTHM bertukar. Sudah menjadi rutin bagi sesebuah kelab untuk membubarkan organisasi lama untuk diganti dengan tenaga baru yang diharap dapat membawa idea dan pendekatan baru dalam menyampai dakwah kepada warga kampus.

Mesyuarat Agung Tahunan Kelab Iqra UTHM telah selamat diadakan seperti mana yang dirancag. Tarikh 11 Januari 2009 memahat satu lagi sejarah apabila boleh dikatakan keseluruhan kepimpinan lama diganti oleh saf kepimpinan yang terdiri daripada muka baru. Sistem pemilihan secara syura telah diadakan antara pihak kepimpinan lama dengan pihak Pusat Islam untuk memastikan mereka yang diberikan amanah berat ini adalah orang yang benar-benar layak dan bertanggungjawab.

Kepada seluruh warga UTHM, marilah membantu Kelab Iqra UTHM dalam usaha untuk menyebarluaskan kesedaran dan kefahaman Islam kepada warga kampus.

Ucapan sulung Pengerusi Baru Kelab Iqra

Tahniah dan takziah saya ucapkan kepada saf kepimpinan yang baru. Seluruh tenaga akan saya sumbangkan dalam rangka untuk MEMBINA GENRASI AL-QURAN di kampus tercinta ini.

No comments:


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.