Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Saturday 24 January 2009

Novel Baru

Selepas Salju Sakinah, dalam genggamanku kini sebuah lagi novel bakal aku tatapi. Entah seronok atau tidak tapi sahabatku (terima kasih Hazupi), menyesorkan aku supaya membaca novel tersebut. Pelik ke seorang lelaki macam aku suka baca novel?? Ada pula yang kata aku ni seorang mat jiwang. Nakal sungguh kenyataan itu. Tak kisah apa kamu semua kata, membaca memang dah jadi hobi. Aku tidak mahu mengehadkan bacaan pada kategori tertentu sahaja. Barulah pelbagai bidang ilmu dapat diteroka dan dihayati. Sastera pun ilmu juga kan??

Tautan Hati oleh Fatimah Syarha Mohd Noordin.

3 comments:

Q-Android said...

assalamu'alaikum . . alamak brother, tautan hati novel lame la. . . da bape thn da agaknye.mmg da lame la.baru skang nak bace.hak3.

M.Firdaus said...

Biar la novel lama pun.Kata dengan orang yang dia tu dah baca ke belum novel ni?? Lagi lama lagi berharga tau.

Q-Android said...

bile lagi lame,lagi antik.then, bile antik ni, org da letih nk membace psl da bace. . huk3


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.