Ia datang lagi

Ia datang lagi

jom hebohkan

Wednesday 24 September 2008

Aku berjaya..

Kelapangan pada petang tadi membolehkan aku untuk pergi ke Stesen Bas Batu Pahat untuk menyelesaikan masalah tiket pulang sempena raya. Sebenarnya aku telah mempunyai tiket untuk ke Seremban pada 25 sept (Khamis) yang merupakan tiket "reject" kepunyaan seorang teman. Dia menukar fikiran untuk balik ke Seremban dengan motorsikal. Kebetulan ketika itu aku malas untuk ke BP untuk mencari tiket. Tetapi aku merasakan bahawa TERLALU AWAL untuk aku pulang pada tarikh tersebut. Aku ingin menangguhkan kepulangan pada hari Sabtu, 27 Sept 2008.

AWAL???? Kalau orang lain hari Isnin lagi dah nak balik, kenapa aku nak lambat. Mesti ada antara pembaca yang tertanya-tanya. Sesungguhnya bukan aku tak nak pulang awal ke pangkuan keluarga tercinta tetapi aku tidak suka LARI DARI TANGGUNGJAWAB. Ya, ada lagi tugasan dan beberapa perkara penting yang perlu aku selesaikan sebelum pulang bercuti. Aku tidak mahu kepulangan nanti menjadi penyebab timbulnya isu berbangkit di masa akan datang. Biar TANGGUGJAWAB ini selesai sebelum aku tenang menyambut kedatangan Syawal 1429 h.

Nota : Tiket ke Seremban banyak lagi. Nasib baik tiket hari Khamis tu boleh tukar. Tambah RM 2.20 je sebagai caj tukar+servis.

Kepada rakan-rakan yang sudah mula pulang bercuti, aku doakan kalian selamat. Kalau memandu, berhati-hati di jalanraya. Jangan bawa laju-laju..

No comments:


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com

Tazkirah : Al-Alaq (The Clot)


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

96:1 Proclaim! (or read!) in the name of thy Lord and Cherisher, Who created-

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق

96:2 Created man, out of a (mere) clot of congealed blood:

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

96:3 Proclaim! And thy Lord is Most Bountiful,-

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

96:4 He Who taught (the use of) the pen,-

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

96:5 Taught man that which he knew not.